درام

متنهای دراماتیک

درام

متنهای دراماتیک

آلما ...

 آلمانی

دئدی آلما  

آلدی

آدی  قالدی  اوستونده 

ایلان  گولدو   گئتدی 

اینسان  یئره  دوشدو ...

متن نمایشنامه : مستان ...

صحنه : قسمت داخلی یک کافی شاپ .

                           مستان کنار گوشی تلفن مردد و سرگردان ایستاده است ، آرام گوشی را

                              برمی دارد و شماره می گیرد .

مستان : الو ، الو ...

                              صدای ساعت از دور که دوازده ضربه می زند .

                              مستان ساعت کافی شاپ را نگاه می کند ، به طرف گوشی تلفن رفته آن را

                              بر می دارد ، می خواهد شماره گیری کند ، نمی کند ، آشکارا نگران است .

                              صدای آژیر ماشین پلیس از دور شنیده می شود .

                              مستان از پشت پنجره بیرون را نگاه می کند ، خبری نیست ، پیش بندش را

                                                                             می بندد و مشغول شستن ظرفها می شود . تمرکز ندارد ، ظرفی می شکند . 

                           ثریا از ته راهرو وارد می شود .

ثریا : پک ...

مستان : وای خدا ،،، دختره خل این چه جور داخل شدنه ؟ وای قلبم ...

ثریا : ( ادا در می آورد ) من یه جنم ...

مستان : دیوونه ...

ثریا : تو که ترسو نبودی فرمانده ( احترام نظامی ) ...

مستان : از کجا اومدی ؟ ! در که باز نشد ! ؟

ثریا : فکر کردی فقط تردستا می تونن از دیوارا بیان تو ؟

مستان : ( ادای ثریا را درمی آورد ) خوشمزه !!!

ثریا : حقت بود بیشتر می ترسوندمت ، باید مثل روزای جشن یه ماسکی می زدم رو صورتم و می اومدم پشت سرت می ایستادم و ...

مستان : لوس نشو ...

ثریا : یا نه ، مثل روزای ماموریت صورتمو خط خطی می کردم و ...

مستان : سوس ...

ثریا : آهان ، اسرار بر زبان مران حلاج بردارشده ...

مستان : ثریا ساکت شو لطفن .

ثریا : اطاعت سرورم .

مستان : خیلی خب بکش اونورتر ،،، نگفتی از کجا اومدی تو ؟

ثریا : از آسمون ...

مستان : بگو ...

ثریا : دستوره ؟

مستان : نه ...

ثریا : کاماندوهایی که مثل بزای کوهی می تونن از این صخره به اون صخره بپرن رد شدن از یه دیوار براشون کار شاقی محسوب نمی شه .

مستان : پرسیدم چطوری اومدی تو ثریا جان .........................................................

ثریا : گیر دادی ها !

مستان : این کافی شاپ در دیگه ای داره ؟؟؟

ثریا : می رم میزا رو مرتب کنم ، اگه مشتری ...                                1

مستان : سوال من جواب نداره ثریا ؟

ثریا : ...

مستان : ازت پرسیدم اینجا در دیگه ای ...

ثریا : پلیس شدی ! ؟

مستان : من فقط یه جواب می خوام .

ثریا : برو بابا ...

مکث .

مستان : تو چته ؟

ثریا : از خودت بپرس !!! ( مکث ) ، مشتری بیاد میزای نامرتب فراریش میده ، این حرف از کیه ؟

مستان : شبا بعد ساعت دوازده مشتری بیادم اونقده گیج می زنه که این چیزا حالیش نباشه ، چرا نمی گی از کجا اومدی تو ؟

ثریا : مهمه ؟

مستان : تو چند ساعته رفتی بیرون و ،،، نکنه بالا بودی ؟

ثریا : دختر بی حواس ، پس چی ، من بالا بودم ...

مستان : موقع رفتن باهام روبوسی کردی ، این یادمه ...

ثریا : گیر دادی ها ، اونم سه پیچ ، ، راستی چه عجب نپرسیدی کجاها بودم ؟

مستان : ...

ثریا : از در می اومدم موضوع این بود نه ؟ گیر که بدی ول کن نیستی ، بکش کنار من می شورم .

مستان : حرفو عوض نکن ...

ثریا : پیش بندو بده به من ...

مستان : می خوام بگی از کجا ...

ثریا : وای پام .

مستان : پات طوری شده ؟؟؟

ثریا : نه ، نه ...

مستان : بذار بینم ...

ثریا : به من دست نزن ...

مستان : ثریا ...

ثریا : ولم کن ، نمی خوام بهم دست بزنی ...

مستان : شلوارت خونیه !!!

ثریا : بکش اونور ...

مستان : اتفاقی برات افتاده ؟

ثریا : به کسی مربوط نیست .

مستان : بذار بینم پات چی شده ،،، ( ثریا دور می شود ) یعنی چی ؟ وایستا بینم ،،، ثریا من مستانم .........................

ثریا : نیستی ، الان نیستی ...

مستان : داد نزن ...

ثریا : می زنم ، می زنم ، می زنم .

مستان : چیزی شده ؟!!!

ثریا : نمی دونم ، نمی دونم ...

مستان : آخرش چی ؟ باید ...                                                    2

ثریا : باید باید باید ، خسته شدم از تو و باید بایدت مستان .............

مستان : بذار پاتو ببینم .

                              مستان به ثریا نزدیک می شود ، ثریا هلش می دهد .

مستان : ثریا ............................

ثریا : نمی خوام ، نمی خوام .

                              ثریا بی حال روی صندلی می افتد .

                              مستان با اصرار زخم پای ثریا را تمیز و باندپیچی می کند .

مستان : دخترک خسته ...............................

ثریا : یه در مخفی اون پشته ، وا می شه به خیابون پشتی ...

مستان : چی ؟

ثریا : اینم کلیدشه ،،، فکر نمی کردی تو محدوده ی فرماندهیت چیزی باشه تو ندونی نه ؟ بوده و ...

مستان : اینجا چه خبره ؟!

ثریا : دست نزن لامصب درد داره .............................

مستان : ...

ثریا : بگیرش ،،، تو هیچوقت متوجه اون در نشدی ...

مستان : با کی درگیر شدی ؟

ثریا : کلید .........................................

مکث .

مستان : چرا تا حالا بهم نگفته بودی ؟

ثریا : باید می گفتم ؟ آره باید ، باید .

مستان : آره ، باید می گفتی ...

ثریا : دستور داشتم نگم ..........................................................

مکث .

مستان : کجا بودی تا حالا ؟

ثریا : خیالت از چگونگی ورودم راحت شد نه ! ؟

مستان : تو داری چیزی رو مخفی می کنی ؟

ثریا : امروز انگار سرت شلوغ بوده ، چقدرم زیادن ...

مستان : می شورم ، تو ...

ثریا : اگه کمک لازم نداری برم بخوابم .

مستان : چکار کنی ؟

ثریا : لالا ...

مستان : ظهر تا حالا نبودی ، دست کم بگو چته تا ...

ثریا : فردا ظهر از خواب بیدار می شم ، کافی شاپو باز می کنم ، مثل هر شبم تا ساعت سه کار می کنم ، تلافی ...

مستان : صبر کن بینم ، عصر می زنی می ری بیرون ، کاری ندارم کجا رفتی و با کی بودی ، بعدش یهو از یه در مخفی میای تو و وقتی ازت

            می پرسم چی شده داغونی جواب سر بالا می دی ، آخرشم می گی تلافی ! ؟ چی رو تلافی ...

ثریا : ببخشید ، بنده یادم نبود باید تک تک رفتار و کردارم رو برای شریک عزیزم تشریحات می کردم !!!

مستان : هیچوقت نخواستم کارای مربوط به خودت رو برام تشریح کنی ...

ثریا : هیچوقت شریک عزیز ؟!                                                    3

مستان : من و تو فقط شریک نیستیم ...

ثریا : یادم هست بالامقام ، یادم هست فرمانده ، یادم هست ...

مستان : حتم دارم تو چیزیت شده ، بایدم بگی ، این یه دستوره .

ثریا : من حالم خوش نیست ، بی خیال ، لطفن ............................

مستان : گفتم این یه دستوره ثریا خاکزاد .

ثریا : ( فریاد می زند ) حوصله ت رو ندارم مستان آذرخش .

مکث .

مستان : بگو چی شده بی مروت ، من یه دوستم ، یه رفیق .

ثریا : می گم ، حالا نه ، حالم خوش نیست ، خواهش می کنم ...

مستان : شاید بتونم کمکی ...

ثریا : بی خیال شو ...

مستان : جان ادی ...

ثریا : ( با سرعت دور می شود ) اسم اون لامصب رو نیار .

مستان : چت شد ؟ ثریا ، ثریا ، وای خدا ، ( لیوانی را پر آب می کند ) .

ثریا : ( روی صندلی می افتد ) آب نمی خورم ، وای سرم ، ولم کن ،،، لامصب ولم کن می گم ...................................................

مستان : یا لب وا می کنی یا من می رم و برا همیشه تنهات می ذارم .

ثریا : کشتمش ............................

مکث .

                              مستان از ثریا دور می شود ، تابلوی " تعطیل است " را بر روی درب

                                                                             ورودی می چسباند .

                                                                            

                              مستان کنار گوشی تلفن مردد و سرگردان ایستاده است ، آرام گوشی را

                              برمی دارد و شماره می گیرد .

مستان : الو اداره پلیس ؟

                              مستان و ثریا روی صندلی نشسته اند .

ثریا : کشتمش .................................

مکث .

مستان : هذیان می گی ...

ثریا : یه جوری شده بود ، مثل همیشه نبود ، فهمیده بودم ، اونم فهمیده بود فهمیدم ، لامصب ، داشت فیلم بازی می کرد ، کشتمش ...

مستان : چی ، چکار کردی تو ؟

ثریا : زدم یه موش کثیف رو داغون کردم ، باور کن ، یه موش بزرگ ، اندازه یه گربه بود لامصب .

مستان : اوف از دست تو .

ثریا : می خوای یه قصه تازه بشنوی ؟ نه ، تو این قصه رو هزار بار شنیدی ...

مستان : کجا زدی موش کشتی ؟

ثریا : تو این قصه رو خوب بلدی ، سیر تا پیازش رو ...

مستان : کی موشه رو کشتی ؟

ثریا : قصه دخترک تنها ، یه دختر بود جوون و خوشگل ، دوست داشت رو پاهای خودش وایسته ...                               4

مستان : ( ثریا را تکان می دهد ) ثریا ...

ثریا : گوش کن ، گوش کن ، جالبه ، گوش کن ، این دختر ...

مستان : این چی بود گفتی آخه تو ؟ با توام ...

ثریا : گوش ندی می رم می خوابم ها ...

مستان : تو چرا اینریختی شدی امشب ، خدا ،، چی رو باید گوش بدم ؟

ثریا : دختره دوست داشت رو پاهای ...

مستان : تو مست کردی ؟

ثریا : دهنم بو می ده ؟

مستان : ( بو می کشد ) نه ...

ثریا : پس نیستم ، گوش کن حالا ...

مستان : چرا پس ادای مستا رو درمی آری ؟

ثریا : نخورده مستم ، حالا اگه می خوردم چی می شدم ، خسته م ، گوش نمی دی ؟

مستان : پرت و پلا می گی آخه دختر ...

ثریا : چی می شه یه بار به پرت و پلاهام گوش بدی هان ؟

مستان : گوش ندادم ؟

ثریا : اینم رو قبلیا ...

مستان : تو حالت خوش نیست ، می خوای ببرمت دکتر ؟

ثریا : بشین گوش کن دیگه اه ...

مستان : باید برسونمت دکتر ...

ثریا : قرص داد بهم بی پیر ، داروخونه چی ، خوردم اینریختی شدم .

مستان : چقدر پر کار بودی پس ...

ثریا : حواسم بود به زخمم ، بهش گفتم ، به متصدی داروخونه ، گفتم پام خورده لب میز ،،، گوش کن می خوام باهات حرف بزنم ، یعنی

       نمی خواستم ، حالا می خوام ، بهتر از فرداست ، ( ادا درمی آورد ) فرداهای بهتر و روشن ، افقهای نورانی ...

مستان : بهتره بری بخوابی ...

ثریا : باید گوش بدی ...

مستان : باید ؟

مکث .

ثریا : چی میشه یه بار من بایدی تعیین کنم ؟

مستان : به وقتش می کنی ، ( سر پا می ایستد ) حالا پاشو برو بخواب .

ثریا : باید به حرفام گوش ...

مستان : دختر بد ، پاشو عزیزم ، پاشو ...

ثریا : خواهش می کنم ...

مستان : وقتی برای شنیدن پرت و پلاهای تو ندارم ، اینجا کشور خودمون نیست گدائیم کردیم از سر و رومون پول بریزن ، ، ، پاشو .

                              ثریا از جیبش تپانچه ای را در می آورد .

ثریا : بشین گوش کن مستان خانوم ، بشین .

مستان : بذارش کنار .

ثریا : بوی باروت می ده ، ببین .

مستان : گفتم ...                                                              5

ثریا : شلیک کنم کل پلیس اروپا می ریزه اینجا .

مستان : تو شلیک نمی کنی .

ثریا : امتحان می کنم ها ،،، بشین ، خوبه ،،، یه گلن گئدن و بعدش چی ؟ تتتق ، افتاد رو مبل ...............................................

مستان : کی ؟

ثریا : موش کثیف ...

مستان : ثریا جان کی افتاد رو مبل ؟

ثریا : آقا موشه ، باور کن موش بود ...

مکث .

مستان : تو ماموریتی نداشتی این تو جیبت چکار می کنه ؟

ثریا : از طرف تو نداشتم ، این یکی رو خودم تصمیم گرفتم ، تا حالا نشده سر خود کاری بکنی ؟

مستان : حرفات رو نمی تونم ...

ثریا : پا نشو ، ، ، آهان ، خوبه ، ، ، یه دختر بود دوست داشت رو پاهای خودش وایسته ، اون ...

مستان : تمومش کن .

ثریا : بشین گوش بده لامصب ، بشین ،،، اون دختر دانشجو که شد ، خواست کارم پیدا کنه ، بابایی نداشت جیباش رو پر کنه از اسکناسای

       رنگارنگ ، مامانشم عروس شده بود ، رفته بود خونه بختش ، دالالالالا دالادالا دا لا لا لالا ، لی لالالالا دی لا دیلا لا لالالا ، همیشه تنها بود

       دخترک قصه ما ،،، زندگی ام خب خرجش زیاده ، می دونی که ، آره می دونی ، کسی که از پایین شهر می آد خیلی چیزا حالیشه ،،، دختره

       خواست کار کنه ، هم کار هم درس ، تنهائیشم تموم می شد ...

مستان : من این قصه ...

ثریا : می دونم حفظی ، می دونم مستان جان ، می دونم ،،، دارم برا خودم مرورش می کنم ، دوست دارم بدونم کجاها اشتباه کردم ...

مستان : تو اشتباهی نکردی ...

ثریا : گوش کن ،،، دختره تو دانشگاه با یه پسر آشنا شد ، اون کاری رو سراغ داشت که دختره می تونست انجامش بده ، به درساش لطمه نمی زد ،

        اما این همه ی ماجرا نبود ،،، با پیشنهاد دوستی از طرف پسره خودش رو باخت دخترک تنها ،،، حس می کرد تازه داره بالغ می شه ،،، پسره

        جنتلمن بود ، یه مرد رویایی ...

مستان : ببین ثریا ...

ثریا : می فهمی جنتلمن به کیا می گن ؟

مستان : ...

مکث .

ثریا : با توام .

مستان : آره می دونم .

ثریا : حالا گوش کن ...

مستان : بزار کنار تپانچه ...

ثریا : بشین مستان جان ، وقتش بشه خودم می گم پاشو برو ،،، تا حالا عاشق شدی ؟

مستان : ...

ثریا : تشکیلات از این کلمه بدش می آد ، اوهوم ، قدغنه ،،، می دونم ،،، اما لامصب ادی محشر بود ، می فهمی ؟

مستان : ...

ثریا : جواب بده مستان  ، لامصب جواب بده .

مستان : می فهمم .............................

ثریا : جواب کاملی می خوام من  ، کامل کامل ، تکرارم نمی کنم ،،، می تونی بفهمی محشر بودن یه مرد تو چشمای یه زن یعنی چی ؟             6

مستان : همه زنا می تونن این یه مورد رو بفهمن ...

ثریا : حتی اگه تشکیلاتی باشن ؟!!!

مکث .

مستان : آره .

ثریا : بایدم بفهمن ، آره ، همه زنا می فهمن ،،، منم یه زن بودم ،،، می فهمی که ؟

مستان : می فهمم ثریا جان ، می فهمم ، بذارش ...

ثریا : سوس ،، دوستی اون دو کفتر حیرون بالا گرفت و شد عشق ،،، یه روز عصر کنار رودخونه دستام رو گرفت تو دستاش ، گفت دوستم داره ...

                              ثریا عاشقانه می رقصد .

مستان : پات اذیتت می کنه ؟ بشین لامصب .

ثریا : اون کثافت نخواست تا تهش باهام بمونه ، نخواست ( گریه می کند ) .

مستان : گریه نکن عزیز من .

ثریا : بشین مستان ، بشین می گم ...

مستان : قصه ت تموم شد ؟

ثریا : آره .

مستان : گریه داشت ؟ فکر کردی غیر از تو کس دیگه ای یتیم دنیا نیومده ؟ فکر کردی همه خوشبختن ؟ اگه بودن تمامی جوامع سعادتمند بودن ،

           اونوقت کسی اسلحه دستش می گرفت بزنه کوه و دشت مبارزه کنه ؟ عشق ؟! هاع ،،، چقدر از احساساتی بودن بدم می آد ،،، آره

           تشکیلات نمی تونه عشق رو قبول داشته باشه ، این کلمه مضره ، برای همه ...

ثریا : ببند ، نبندی خودم با همین تپانچه می بندمش ، عمریه از این شر و وررا تو گوش بدبختایی مثل من خوندین ، بسه ، برا من یکی بسه .

مستان : اینا حرف تازه ای نیستن تو حساس شدی .

ثریا : اگه عشق تو تشکیلات قدغنه چرا ادی عاشقم شد ؟؟؟

مکث .

مستان : قدغنه ، درست ، اما کسی که عاشق می شه اخراج نمی شه ،،، با ادی دعوات شده ؟

ثریا : کشتمش .......................................

مستان : کی رو کشتی تو ؟ بچه ت رو ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ثریا : می دونستی ؟ تو می دونستی ؟!!!؟

مستان : من ...

ثریا : تو چی ؟ تو ...

مستان : من ...

ثریا : از کجا می دونستی ؟ هان ؟ چرا رنگت پرید هان ؟ من به کسی ...

مستان : ثریا گوش ...

ثریا : خفه شو ، تو گوش کن ، باید جوابمو بدی ، بشین ...

مستان : ببین من ...

ثریا : گفتم خفه شو ،،، تو حامله بودن من رو از کجا می دونستی ؟ من به هیشکی حرفی نزده بودم .

مستان : ...

ثریا : د  بی پدر لب وا کن ...

مستان : من یه زنم ، ( مکث ) ، خودم فهمیدم .

ثریا : خودت ؟

مستان : ثانیه به ثانیه می دویدی می رفتی دستشویی ، می دیدیم ، فکر کردی من ...                                      7

ثریا : دروغ می گی ، دروغ می گی کثافت ، مثل یه سگ داری دروغ می گی ، می کشمت ، بگو از کجا می دونستی ، بگو .

                              به ثریا حالت تهوع دست می دهد .

مستان : آروم باش ، آروم باش ،،، چند بار مثل حالا بالا آوردی ، نیاوردی ؟

ثریا : یکی بهت گفته ، یکی ...

مستان : آروم باش ، آروم باش ،،، هیشکی نمی دونست ، فقط من می دونستم ، فقط من .

ثریا : چرا ازم نخواستی سقطش کنم ؟ تو فرمانده تشکیلاتی من بودی ، چرا نخواستی ؟

مستان : ...

ثریا : چرا ؟

مستان : نتونستم ، ، ، نتونستم لامصب ، نتونستم .

ثریا : پس چرا ادی تونست ؟ اون که پدرش بود ؟؟؟ هان ؟

مستان : بهش گفتی ؟!

ثریا : مگه من چی می خواستم ؟ هان ؟ من فقط می خواستم بچه ی خودم رو به دنیا بیارم ، بچه ی ادی رو ، اون نامرد نخواست ، نخواست ، من

        می خواستم بچه م رو بغل کنم ، من ...........................

مستان : آروم باش ثریا جان ، آروم باش دختر جان .

ثریا : من از تنهایی می ترسم ، فردا که تو نباشی یکی باید پیشم باشه ، تو می فهمی نه مستان ؟ این کوچولو ، این کوچولو می تونه مادرش رو از

        تنهایی در بیاره ، این می تونه من رو از تنهایی نجات بده ، تو می فهمی ، آره تو می فهمی مستان .

مستان : آره ، می فهمم ، می فهمم ، آروم بگیر دختر جان ، آروم بگیر .

ثریا : یکی رفته بود زیر جلدش ..........................................

مکث .

مستان : آروم باش ...

ثریا : یکی رفته بود زیر ...

مستان : خودش گفت ؟ ( مکث ) ، پرسیدم خودش گفت ؟

ثریا : بعضی جاها شاخکای ما زنا خودبخود تیزتر می شن تا بیشتر از عقلمون بفهمیم ، منم زنم ، نگفت ،،، فهمیدم .

مستان : شاید اشتباه کردی ...

ثریا : وقتی مردی تو بسترت مثل قبل حرارت نشون نمی ده ، وقتی باهات ور می ره اما دستاش مثل اولا گرم نیست ، وقتی بوسه هاش زورکیه ، تو

         می فهمی ، با تمام وجودت ، می فهمی ، همون لحظه یه حس بدی بهت دست می ده ، آرام آرام حس فاحشه بودن می آد سراغت ، حس

         می کنی داری تنت رو می فروشی ...

مستان : ثریا ...

ثریا : گوش کن ،،، از خودت بدت می آد ،،، از خودت ، از بسترت ، از مردت ،،، از همه آدم و عالم بدت می آد ،،، خدا .

مستان : خیلی خب ، تمومش کن .

مکث .

ثریا : اون کثافت باهام نبود ،،، نبود ،،، زدم کشتمش ...

مستان : دروغ می گی ...

ثریا : تا امروز راست تر از این ازم نشنیدی ................

مستان : تو این حق رو نداشتی احمق ، وای وای وای ...

ثریا : دوست داشتم بخوابونم تو سینه ی اونی که ادی رو ازم گرفت ، ( تپانچه را طرف مستان نشانه رفته است ) ، نمی شناختمش .

مستان : بزن لامصب ، بزن منم بکش راحتم کن .

ثریا : من آدمکش نیستم ، نیستم ، نیستم .                                       8

مستان : تو این حق رو نداشتی بزنی ...

ثریا : اون داشت ؟

مکث .

ثریا : اون حق داشت من رو فریب بده اما من ...

مستان : آروم باش ، آروم باش .

ثریا : من آدمکش نیستم مستان ، نیستم ، به خدا نیستم ، نیستم ،،، اون نامرد نمی خواست ، بچه م رو نمی خواست ، می گفت سقطش کن ،،،،،،،،،،

        می گفت راه دیگه ای نیست ، ، باید بچه ی خودم رو با دستای خودم می کشتم ،،، نه ، نه ، این نه ، خواهش می کنم ، التماست می کنم ،

         بذار ، بذار پاهات رو ببوسم ، بذار دستت رو ببوسم ، ادی جان بذار بچه م برام بمونه ، بچه ی تو هم هست ، تو باباشی ، تو نبودی من این

         رو نمی خواستم که ، یادگاریه توئه ، ازدواجمون ممکن نیست ، نباشه ، بذار این بمونه برام ، د  پدرسگ نمی خوام سقطش کنم ، نمی خوام

         بکشمش ، اونی که باید بمیره تویی ، تو ، این گناه داره ، کوچولوست ، نباید طوریش بشه ، دست از سرم بردار ، بردار ، بردار ...

                              ثریا بر زمین افتاده است .

مستان : بعضی وقتا که شیطون می ره زیر تنت هوس می کنی کاری بکنی ،،، می دونی یه جن رفته تو قلبت ، می خوای جلوش وایستی ، وسطای

           کار بی خیالش می شی ، می ذاری کارش رو ادامه بده ، چرا ؟ هیشکی نمی دونه ،،، تا به خودت بیای تموم شده ، کاری که نباید بشه .

ثریا : من خیلی بدبختم مستان ، خیلی .

                              مستان ثریا را در آغوش می گیرد .

مستان : همه ی ما گاهی بد می شیم ، همه ی ما .

ثریا : نه تو همیشه خوبی ، همیشه .

مستان : من !؟ نه ...

ثریا : تا حالا گریه ت رو ندیده بودم مهربون من ......................................

مستان : وقتی دلت از همه ی دنیا گرفته ست ، وقتی سینه ت پره از درد ، یه راه می تونه راحتت کنه ،،، گریه کن دخترک نگون بخت ...

ثریا : ...

مستان : نباید می کشتیش ، هم خودت تنها شدی هم بچه ت ، هم ...

مکث .

ثریا : نمی ذارم کسی بچه م رو ازم بگیره ، باور کن مستان ، باور کن .

مستان : باور می کنم .

ثریا : کمکم می کنی ؟

مستان : کمکت ؟!

ثریا : کمکم می کنی نه ؟ هان مستان ؟ رحم کن مستان ، به من ، به بچه ای که تو شکممه ،،، دوستش دارم ، دوستش دارم .

مستان : اون گناهی نداره ، تو هم گناهی نداری ، ، ، تقصیر ماهاست ، تقصیر ماهاست ...

ثریا : کمکم می کنی نه ؟

مکث .

مستان : کمکت ؟ ! آره ، ، ، کمکت می کنم ، ، ، باید بکنم .

ثریا : می دونستم ، تو مهربونی ، تو خوبی ، بچه م زنده می مونه نه ؟ تو خوبی ، می دونستم ...

مستان : من ! من خوبم !؟ مهربونم ؟!

ثریا : گریه می کنی ؟ تو هم دلت از همه دنیا گرفته مستان ؟ تو هم درد داری ؟

مستان : نباید می کشتیش ، نباید ...

ثریا : برای ادی گریه می کنی تو ؟!!!

مستان : خیانت شخصی اون دلیل نمی شد تو تشکیلات رو نادیده بگیری ...              9

ثریا : نگرفتم .

مستان : ...

ثریا : نمی تونست حدس بزنه اسلحه دارم ، همیشه جلو اون کم می آوردم ، می دونست ، می دونست می پرستمش ، ، ، عصر که می خواستم برم

       دیدنش تصمیم داشتم بهش بگم ، باید می دونست یه بچه تو شکم من داره نفس می کشه ، اون پدرش بود ، حق نداشت بی خیال من و

       بچه اش بشه ، رفتم بهش بگم ، تپانچه م رو برداشتم ، می خواستم با خودکشی تهدیدش کنم ،، گفتم خودم رو می کشم ،،، وقتی حرفام رو

       زدم ، خندید ، بدجوری خندید ،،، یه حرفی زد ، یه چیزی گفت داغم کرد ، باورم نشد ، تو هم باورت نمی شه ، گفت ، گفت ...........

مکث .

مستان : بگو ثریا ، هر چی گفت بریز بیرون ، راحت می شی ،،، منم راحت می شم ،،، منم می خوام حرف بزنم ، بسه سکوت ،،، بگو .

ثریا : آخه باورت نمی شه ،،، باورت نمی شه ،،، اون گفت ، گفت دیگه نیازی به من نداره ، گفت حالا یکی دیگه هست دستش رو بگیره ، گفت

        تجربه خوبی نبوده براش ، گفت پیدا شدن این بچه دلیل خوبیه برا قبول غلط بودن راه رفته شده ، تپانچه هنوز تو جیبم بود ، حالا دیگه

        نمی خواستم با خودکشی تهدیدش کنم ، گیج بودم ، هنوز حرفاش تموم نشده بود ، حرف آخرش دنیا رو جلو چشمام تاریک کرد ، دیگه

        جایی رو نمی دیدم ، سیاه سیاه ، همه جا ، همه جا سیاه بود ،، شنیدم گفت ، گفت می خواد من رو بکشه ، گفت از همون بالا ، بالای صخره

        پرتم می کنه تو دریا ،،، بعدش گفت ، اون حرف اصلیه رو گفت ،،، باورت نمی شه ،،، گفت ، گفت من یه نفوذی بودم تو تشکیلاتتون ، یه

        نفوذی !!! باورت می شه مستان ؟ باورت می شه ؟ باورت می شه ؟ نبایدم بشه ، منم وقتی شنیدم مثل تو شدم ، مثل تو نشستم رو زمین ،،،

        نفهمیدم چی شد ، نفهمیدم ،،، اون داشت به طرفم می اومد ، نفهمیدم چی شد ........

مکث .  

مستان : بخواب دخترک نگون بخت ، بخواب ، تو خسته ای ، بخواب ،،، آروم بگیر ، بخواب ،،، همیشه تا به خودت بیای تموم شده ، کاری که

           نباید بشه .

                              مستان کنار گوشی تلفن مردد و سرگردان ایستاده است ، آرام گوشی را

                              برمی دارد و شماره می گیرد .

مستان : الو اداره پلیس ؟ من قاتلم ، یه قاتل شکست خورده .

  

                                      پایان .

                                                        91.07.25         

                                       

یول ...

سئوگیلیم  اولماسا  بیر  گوزه لی   

بو  دومانلی  گونله رده 

گوره ن   هانسی  گوزله ر  اولدوزوم  اولاجاق 

گونه ش کیمی  یول  گوسته ره   بیله مه ؟