درام

متنهای دراماتیک

درام

متنهای دراماتیک

متن نمایشنامه : مودووآ ..

آدمها : مودووآ ، جرزن و کوران .

1 . صحنه : زندان ؛ کاخ پدر مودووآ .

                             مودووآ زندانیست .

مودووآ : عاشقم شدی ؟

جرزن : باید بشم ؟

مودووآ : هر کی دیده شده .

جرزن : با این حساب دل من کارش چندان تعریفی نداره .

مودووآ : زل زدنت بد نیست ها .

جرزن : متحیرم .

مودووآ : از چی ؟

جرزن : زیبا و قشنگی .

مودووآ : مطمئنی عاشقم نشدی ؟

جرزن : سخته ...

مودووآ : عاشق من شدن ؟

جرزن : مقاومت .

مودووآ : پس برا چی زور می زنی ؟

جرزن : شنیدم خیلیا آخرین نفسشون وقتی بوده که تو از خود بیخودشون کردی .

مودووآ : فکر نکنم اینقدرها ساده لوح باشی ...

جرزن : منابع موثق بودن ........................................................

مودووآ : من ازت خوشم اومده ها .................................................................

جرزن : عاشقم شدی ؟

مودووآ : زیبا و قشنگی .

جرزن : تازه مساوی شدیم که ...

مودووآ : کار دل من عالیه ................................

جرزن : دفنش کن ، من اهلش نیستم .

مودووآ : عاشقی !؟

جرزن : ریسک .

مودووآ : پس جونت رو دوست داری . خب حق داری . بازش کن .

جرزن : چکار کنم ؟!

مودووآ : بازش کن ...

جرزن : ...

مودووآ : این .

جرزن : منظورت احیانا زنجیر نیست که ...

مودووآ : اتفاقا چرا .

جرزن : نه !!!

مودووآ : برای چی نه !؟ بازش کن .

جرزن : به من گفتن بیام نگات کنم ...

مودووآ : که عاشقم بشی ؟

جرزن : لحنشون این رو نمی رسوند .

مودووآ : کردی ؟!

جرزن : نگاه دیگه نه ؟

مودووآ : ناز نازیه دست و پا چلفتی .

جرزن : شاه اینجا ، باباته نه ؟ گفت نگات کنم عبرت بگیرم .

مودووآ : همیشه وقت برا این کارا هست . بازش کن .                                1

جرزن : دست از پا خطا کنم مثل تو ...

مودووآ : نمی کنن ، زندانی . تو هم نمی کنی ، خطا .

جرزن : اگه ببینن که ...

مودووآ : بگم قصد داشتی بهم دست درازی کنی باز هم می گیرنت ...

جرزن : من همچین قصدی ...

مودووآ : نداشتی ؟

جرزن : داشتم !؟!

مودووآ : اونا حرفای من رو باور می کنن .

جرزن : اگه کسی بهت باور داشت وضعت این نبود .

مودووآ : ربطی به هم ندارن ...

جرزن : خیلی هم ...

مودووآ : می خوای بدونی چرا اینجام ؟

جرزن : خب اونوقت بهتر عبرت می گیرم .

مودووآ : باشه . حالا جلوتر بیا . نترس ، لولو نیستم . باریکلا . جلوتر ، بازم جلوتر . چشمات رو ببند ، ببند پسر خوب ، خوبه . بیا جلوتر .

جرزن : خوبه .

 

مودووآ : بازش کن ، چشمات رو .

جرزن : حلقه ی گل !!!

مودووآ : قشنگه ؟

جرزن : خیلی .

مودووآ : بندازم گردنت .

جرزن : اونوقت من چکار کنم ؟

مودووآ : یه بازیه .

جرزن : وای چقدر حلقه گل اینجاهاست .

مودووآ : تو هم بنداز گردن من .

جرزن : وای ، تا خرخره رفتیم تو گل .

مودووآ : خوشت اومد از بازی ؟

جرزن : عالیه .

مودووآ : لذت ببر از بوی گلای دشتمون .

جرزن : چه بویی ...

مودووآ : چشمات رو ببند حالا .

جرزن : باز هم ؟

مودووآ : آره خب .

 

جرزن : وای !!!

مودووآ : داد نزن .

جرزن : چی شد یهو ؟

مودووآ : ببین خب .

جرزن : وای ، تا گلو رفتیم توی گل ...

مودووآ : گهی زین به پشت و گهی ...

جرزن : دستم رو بگیر .

مودووآ : خودت بیا بیرون .

جرزن : دارم فرو می رم ، باتلاقه !؟                                              2

مودووآ : تلاش کن .

جرزن : دارم خفه می شم .

مودووآ : سعی کن بیای بالا .

جرزن : نمی تونم ، کمک کن .

مودووآ : این همه راه اومدی خفه شی ؟

جرزن : تو جادوگری ؟!

مودووآ : منم شنیدم این رو ، باور نکن .

جرزن : کمکم کن .

مودووآ : دستت رو بده بهم .

 

جرزن : داشتم خفه ...

مودووآ : شلوغش نکن ...

جرزن : اگه مرده بودم ...

مودووآ : زنت بی شوهر می شه ؟

جرزن : بازی خوبی نبود .

مودووآ : بازی ؟!!!

جرزن : خودت گفتی .

مودووآ : معنای گفته ها همیشه ثابت نیستن .

جرزن : بدتر . بازیم دادی .

مودووآ : غیرتشون رو بجوش بیارم سرت رو می برن می فرستن مملکتت برا زنت ...

جرزن : سر من به چه درد کوران می خوره ؟

مودووآ : زنته !؟

جرزن : حاکم شهرمون .

مودووآ : دوست داشتی کادوی بهتری بهش بدی ؟

جرزن : چی !!!؟

مودووآ : لو رفتی نه ؟

جرزن : حرفات برام بی معنیه ...

مودووآ : وقتی سرت رو کندن تنت رو از دروازه آویزون می کنن ، بیچاره زنت .

جرزن : آخه تن بدون سر به چه درد شهر تو ...

مودووآ : پرنده های قاف آس عاشق جگرن . نشنیدی جگر پیریم آتای آتش دزد به دستور زئوس غذای هر روزه عقاب بود ؟

جرزن : بترسم ؟!

مودووآ : بازش کن .

جرزن : تو آزاد بشی من به جرم باز کردن زنجیر گرفتار همون زنجیرم ، نفعش برای من چیه ؟

مودووآ : اسب زرین ...

جرزن : ...

مودووآ : ترسیدی ؟

جرزن : هان ! ؟ نه اصلا .

مودووآ : کاملا مشخصه .

جرزن : گفتی اسب چی ؟

مودووآ : برا بردن اسب زرین اومدین ؟

جرزن : اسب زرین چیه ؟

مودووآ : تو بدترین دروغگویی هستی که من تا امروز دیدم .

جرزن : تو دیوونه ای ، باید برم .                                              3

مودووآ : دلت برای زنت تنگ شده ؟

جرزن : من زن ندارم .

مودووآ : من نخوام هیشکی دستش به اون نمی رسه ، هیشکی ، هیچوقت ......................................................

جرزن : کسی چیزی گفته ؟

مودووآ : بین ملاقات کننده های من تو اولین نفر از سرزمینهای اونور آبی .

جرزن : حدسم درست بود ؟

مودووآ : ...

جرزن : تو یه جادوگری ؟

مودووآ : بیا بازش کن .

جرزن : اگه هستی خودت بازش کن ، نیستی ؟!

مودووآ : این حرفا برا شهر تو اسب زرین نمی شه .

جرزن : معامله ست ؟

مودووآ : یه جورایی .

جرزن : اسمت چی بود ؟

مودووآ : مودووآ .

جرزن : تو دختر دشمن منی مودووآ .

مودووآ : وقتی عاشقم نیستی بهتره دوستم باشی ..................................................

جرزن : گیر بیفتیم ؟!!!

مودووآ : توی این ماجرا کاره ای نبودی .

جرزن : باورش برای همه سخته ، بخصوص صاحب اسب .

مودووآ : نه وقتی مودووآ به زبونش بیاره . راستی این یادت بمونه خدایان اسب رو برای من فرستادن .

جرزن : هدیه ش می دی به من ؟!

مودووآ : گرد و غبار اسبها آسمون که رفت ما با همیم .

جرزن : قصدت چیه ؟

مودووآ : خدایان بهم بدهکارن .

جرزن : خدایان ؟!

مودووآ : اسب زرین بلده تا کاخ خدایان پرواز کنه .

جرزن : چی بهت بدهکارن ؟

مودووآ : وقت رو هدی نده ، هیچوقت ....................................................................................

جرزن : چکار باید بکنم .

مودووآ : بازش کن .

 

                             2 . صحنه : خانه جرزن .

جرزن : نباید ناراحت باشم ؟

مودووآ : من مقصرم ؟

جرزن : تو باید زبانش را بدونی .

مودووآ : اسب زرین زبان نداره تا ...

جرزن : باور کنم ؟

مودووآ : ببین جرزن اگه اون همونی نیست که تو دنبالش بودی ربطی به من نداره .

جرزن : کوران از من خواسته با این اسب افسانه ای به دیدار خدایان برم اما ...

مودووآ : اما چی ؟ مگه من تضمین کرده بودم اسب زرین تا همسایگی کاخ خدایان پرواز کنه ؟

جرزن : تو دقیقا گفتی این اسب می تونه .

مودووآ : گفتم از زندان پدرم خلاص بشم .                                        4

جرزن : من اون راههای پر خطر رو نتاختم برم سرزمین تو یه مادیان ساده بیارم .

مودووآ : من هدیه بدی نبودم گیرت افتادم ...

جرزن : دارم جدی حرف ...

مودووآ : آوردن اسب زرین خواسته تو بود نه من .

جرزن : ببین مودووآ ، بابت داد زدنم معذرت می خوام ، نباید سرت ...

مودووآ : مهم نیست ، منم داد زدم . شرمنده .

جرزن : کوران ...

مودووآ : کوران کوران کوران ، ول کن خواسته های کوران رو جرزن من .

جرزن : اون حاکم سرزمین منه .

مودووآ : خودت ، زندگیت ، من ، بچه هات مهم تر از اون و خواسته های اونن . همه چیز تو شده کوران و ...

جرزن : تو حق داری . بقول خودت به خاطر من از سرزمینت ، از خانواده ت ، از داشته هات دست کشیدی اومدی اما این اون زندگی نیست که ...

مودووآ : که تو دنبالش باشی !!! مگه تو از زندگی غیر از اینها چیز دیگه ای هم می خوای ؟

جرزن : آره مودووآ ، آره ، برای من کوران و خواسته هاش مهم تر از زندگی خودمه .

مودووآ : آخه برای چی ؟

جرزن : قابل توضیح نیست .

مودووآ : من توضیح بدم ؟ هان ؟ نه ، واقعا ، تو ، تو تو قصد داری با دختر ترشیده کوران ازدواج کنی ...

جرزن : چی ؟!!!

مودووآ : انتظار نداشتی بدونم ؟

جرزن : این مزخرفات چیه ؟

مودووآ : یادت رفته من خیلی حرفا نگفته حالیمه ؟

جرزن : زده به سرت ؟ برای چی من باید دختر کوران رو ...

مودووآ : با ازدواج شما دو تا بعد از مرگ کوران تو شاه این سرزمین ...

جرزن : تو یه دیوونه ای .

مودووآ : نبودم دنبال تو نمی افتادم بیام اینجا غریب باشم سرم هر بلایی بیاد .

جرزن : بلا ؟!

مودووآ : من از تو دو تا بچه دارم .

جرزن : خودت خواستی نه من .

مودووآ : فکر کردم آخرش مال منی ...

جرزن : این حرفها برای من ...

مودووآ : اسب زرین نمی شه ، نه ؟! حیف این سالهای عمرم .

جرزن : من حال شنیدن حرفای خاله زنکی رو ندارم .

مودووآ : دلت باهام بود می نشستی پای حرفای دلم .

جرزن : تمومش کن .

مودووآ : فقط یه راه داره ...

جرزن : که تمومش کنی ؟

مودووآ : اسب زرین همونی بشه که تو دوست داری .

جرزن : خب .....................

مودووآ : با دختر کوران ازدواج نکنی . قول بده .

جرزن : برات مهمه ؟

مودووآ : خیلی .

جرزن : باشه .

مودووآ : مطمئن شم ؟

جرزن : قول دادم .                                                            5

مودووآ : آماده ای ؟ چیه مگه اسب زرین نباید بهت سواری بده بری دیدن خدایان ؟

جرزن : مطمئنی ؟

مودووآ : من آماده ام ، اسبم آماده ست .

 

جرزن : چکار کردی تو ؟

مودووآ : خوبه نه ؟

جرزن : تو کجایی ؟

مودووآ : پشت سرت .

جرزن : سوار چی شدی ؟

مودووآ : اسب زرین .

جرزن : این رو که من سوار شدم .

مودووآ : با همیم .

جرزن : این سرعتش خیلی زیاده .

مودووآ : نترس زمینت نمی زنه .

جرزن : چشام دارن سیاهی می رن .

مودووآ : افق رو نگاه کن .

جرزن : نگهش دار .

مودووآ : چرا ؟

جرزن : می گم بهت .

مودووآ : دورت رو کامل کن .

جرزن : سرعتش رو کم کن .

مودووآ : حال داره سواری با اسب زرین .

جرزن : برو پایین .

مودووآ : کاخ خدایان اون بالاهاست .

جرزن : گفتم نگهش دار .

مودووآ : خیلی خب بد اخلاق .

 

جرزن : عجب اسبیه .

مودووآ : به آوردنش می ارزه ؟

جرزن : بیشتر از خطرش ارزش داره .

مودووآ : بریم تا کاخ خدایان ؟

جرزن : نه .

مودووآ : ترسیدی ؟

جرزن : از چی ؟

مودووآ : از سرعتش ، از بالا رفتنش .

جرزن : نه .

مودووآ : پس بریم .

جرزن : صبر کن ، باید کوران سوارش بشه .

مودووآ : چی ؟

جرزن : تو باهوشی .

مودووآ : آهان ، یادم رفته بود تو همیشه به فرمان کورانی .

جرزن : باید برم دنبالش .

مودووآ : بهونه ی بهتری بلد نبودی ؟                                            6

جرزن : بهونه !؟؟؟

مودووآ : دوست داری بری دخترش رو ببینی نه ؟

جرزن : شروع نکن .

مودووآ : بالاخره باهاش عروسی می کنی .

جرزن : گاهی فهمیدنت سخته ، خیلی .

مودووآ : اما فهمیدن تو راحتترین کاراست عزیزم .

جرزن : باید برم .

                             جرزن خارج می شود .

مودووآ : برو ، بدبخت ، نوکر حلقه به گوش کوران ! خب دختر ، انگار وقتش رسیده . به به به ، ببین کی داره می آد . جرزن تو راهت رو ادامه بده ،

           با اینکه کوران داره با پاهای خودش می آد به اینجا . خونه ت بدون تو پذیرای کوران هست جرزن . بیا کوران ، بیا و سواری متفاوتی از

           مادیان زرین مو ببین ، اسب زرین رویاهای تو کوران . بیا .

                                کوران وارد می شود .

کوران : کسی نیست پذیرایی کنه از کوران ؟

مودووآ : بنده نوازی کردین جناب کوران ، بزرگوار .

کوران : جرزن کجاست ؟

مودووآ : گمونم به دیدن شما اومد .

کوران : عجب ! خب ، چه خبر از اسب زرین ؟ آه تا یادم نرفته تشکر کنم از بانویی که اگه لطف بی پایانش شامل حالمون نمی شد اسب زرین هرگز

          اینجا نبود .

مودووآ : نام و آوازه ی کوران بزرگوار مرزها را پشت سر گذاشته ، دوست داشتم در رکاب حضرت عالی باشم .

کوران : خب کی چشممون به جمال این هدیه زیبا ...

مودووآ : هر زمان دستور بدین . همین حالا خوبه ؟

کوران : منتظر جرزن نشیم ؟

مودووآ : ستارگان در مدار مناسبی قرار گرفته ن سرورم . زمان دیدار خوبیه .

کوران : شنیده بودم جادو بلدین اما فال بینی و ...

مودووآ : جادوگر نیستم ، با این همه یه کارای کوچکی بلدم .

کوران : جالبه .

مودووآ : اجازه دارم ؟!

کوران : خب ، اگه چاره ای نیست شروع کنین .

مودووآ : لذت ببرین .

 

کوران : حلقه ی گل !!!

مودووآ : قشنگه ؟

کوران : آره خب .

مودووآ : بندازم گردنتون ؟

کوران : آخه ...

مودووآ : اسب زرین عاشق بوی گلاست .

کوران : وای چقدر حلقه گل .

مودووآ : شما هم بندازین گردن من .

کوران : نه .....................................

مودووآ : از این طرف .

کوران : دشت گل شد اینجا .

مودووآ : خوشتون اومده ؟

کوران : مهمه ؟                                                                7

مودووآ : لذت ببرین از بوی گلا ، مثل اسب زرین .

کوران : قرار بود ببینمش ...

مودووآ : چشماتون رو ببندین ................................................

کوران : لازمه ؟

مودووآ : دوست دارم دیدار اسب زرین متفاوت از همه زندگیتون باشه .

کوران : جالبه .

 

مودووآ : ازش خوشتون نیومد ؟

کوران : یه مادیان ؟!

مودووآ : اسمش اسب ...

کوران : اسب زرینه ؟!!!

مودووآ : زیباست نه ؟

کوران : مطمئن هستین ؟!

مودووآ : همه گفتن زیباست .

کوران : در مورد اسب زرین بودنش مطمئنید ؟

مودووآ : شما شک دارین ؟

کوران : این همون اسبیه که سرزمین شما بخاطرش مشهور شده ؟ هدیه ی خدایان در قبال قربانی نشدن انسانها ؟!

مودووآ : بله عالی جناب کوران . خدایان با دزدیدن فرزندان ...

کوران : قصه اش رو همه شنیدن . مساله اصلی الان اصالت اسب زرین هست نه داستانش .

مودووآ : اصالت !!!؟

کوران : فکر کردین منم اندازه ی جرزن ساده ام ؟

مودووآ : مشکلی پیش اومده ؟

کوران : شما باید توضیح بدین .

مودووآ : چی رو ؟

کوران : خودتون خوب متوجه شدین .

مودووآ : قیافه م اینجوری نشون می ده ؟

کوران : اسب زرین مادیان نبوده ..............................................

مودووآ : من از وقتی چشمام رو باز کردم این اسب زرین بوده .

کوران : تا فردا بهتون مهلت می دم شهر من رو ترک کنید .

مودووآ : متوجه نمی شم !!!

کوران : فرزندانتون رو هم با خودتون ببرید .

مودووآ : و شوهرم ؟

کوران : اون شوهر شما نیست .

مودووآ : من به امید سرزمین بهتری اومدم اینجا .

کوران : هست ، نه برای فریبکاران .

مودووآ : اگه بود صداقتم زیر سوال ...

کوران : صداقت ؟!!

مودووآ : من تمام دار و ندارم رو ول کردم اومدم اینجا .

کوران : تا مادیانی رو جای اسب زرین قالب کنین ؟

مودووآ : شما از کجا مطمئنید ؟ بدون نشستن بر پشتش ؟

کوران : خدایان فقط خدایان شما نیستن ...

مودووآ : چه ربطی داره ؟

کوران : اگه اینجوری فکر نمی کردین کارتان به تبعید و بدبختی ...              8

مودووآ : من خوشبختم .

کوران : برید و آماده بشین برای رفتن .

مودووآ : از بس الاغ و قاطر سوار شدین فکر کردین اسب زرین یابوی طویله ست ؟! باید امتحانش کنین .

کوران : عصبانیتتان نباید از الاغ و قاطر سوار شدن ما باشه ، به نظرم چون سوار مادیان بدرد نخورتون نشدم به هم ریختین .

مودووآ : تشخیصش اصالت این اسب کار هر از راه رسیده ای ...

کوران : دهن گندت رو نبندی تموم دندونات رو می ریزم تو شکمت باد کنه حرومزاده هایی مثل خودت پس بده آشغال عوضی .............................

مودووآ : شما با همه ی مردمتون اینجور حرف ...

کوران : تا فردا شهر من رو ترک کنید غریبه .

 

                             3 . صحنه : زندان ؛ کاخ کوران . 

                             مودووآ زندانیست .

مودووآ : چی گفتی !!!؟

جرزن : گفتم که .

مودووآ : که داشتم کوران رو اغفال می کردم !؟

جرزن : وای وای وای از دست تو مودووآ .

مودووآ : باور کردی !؟

جرزن : نکنم ؟

مودووآ : آخه چرا !؟

جرزن : قبلا هم دست به این کارا زدی ...

مودووآ : چی ؟!!! کجا ؟ کی ؟

جرزن : در مورد من .

مودووآ : تو !!!؟

جرزن : یادت نیست ؟

مودووآ : من عاشق تو شدم .

جرزن : تو عاشق هیچکس نیستی و نبودی و نشدی ........................................................

مودووآ : نشده باشم هم تاوانش این نیست .

جرزن : تصمیمش با کوران بوده .

مودووآ : پس حق و حقوق مردمی چی می شه ؟!

جرزن : گفته بود شهر رو ترک کن .

مودووآ : من اینجا خونه و زندگی دارم ، بچه هام ، تو ...

جرزن : باید گوش ...

مودووآ : این ظلمه .

جرزن : چون خواسته شهر رو ترک کنی ؟

مودووآ : چون با رفتن من دختر اون راحتتر زن تو می شه . خب من فهمیدم از کجا آب خورده این ...

جرزن : باز شروع نکن .

مودووآ : دروغه ؟!

جرزن : وقتش رو ندارم به این ...

مودووآ : به این حرفای خاله زنکی گوش بدی نه ؟

جرزن : تمومش کن .

مودووآ : تو برای اولین و آخرین بار با خودت صادق باش و تمومش کن .

جرزن : چی رو ؟

مودووآ : حاشیه نرو . خسته م .

جرزن : این که من بخاطر آینده بچه هام ، و ، خب حالا خودم ، بخوام دختر حاکم شهر رو به زنی قبول کنم بده ؟                                                  9

مودووآ : من از همه ی کس و کارم ، از همه ی گذشته م ، از خودم گذشتم اومدم این شهر .

جرزن : خودت خواستی ، کسی مجبورت نکرده بود .

مودووآ : باور کنم این جواب همه ی خوبیهای منه ؟

جرزن : بذار یه چیزی ازت بپرسم ، تو دوست نداری بچه هات آینده درخشانی داشته باشن ؟

مودووآ : به قیمت نابود شدن خودم ؟

جرزن : اینقدر خودخواه نباش مودووآ .

مودووآ : خودت رو بذار جای من ...

جرزن : تو هر جا بری موفق و خوشبختی ، اونا ...

مودووآ : خوشبختی من با شماهاست ، با بچه هامه .

جرزن : دیگه نیست . برو ، از کوران خواهش می کنم ولت کنه بری . برو . بذار خوشبختی بیاد سراغ بچه ها .

مودووآ : حرف آخرته ؟

جرزن : آره .

مودووآ : چیزی ازت بپرسم ؟

جرزن : بپرس .

مودووآ : حتمیه ؟

جرزن : چی ؟

مودووآ : دختر کوران .

جرزن : آره .

مودووآ : لعنت به تو ، لعنت به تو ، لعنت به تو .

جرزن : گریه نکن .

مودووآ : باشه .

جرزن : آماده شو .

مودووآ : چیزی ازت بخوام نه نمی گی ؟

جرزن : در مورد موندنت باشه من ...

مودووآ : باید برم . مهم نیست .

جرزن : باور کنم ؟

مودووآ : آره .

جرزن : چرا ؟

مودووآ : چی ؟

جرزن : رفتنت .

مودووآ : شاید یه روز گفتم . حالا بگم چی ازت می خوام ؟

جرزن : بگو .

مودووآ : قراره یه مدت با هم برین جزیره خوشگذرانی ؟

جرزن : ...

مودووآ : فهمیدنش سخت نبود .

جرزن : برای تو خب آره .

مودووآ : در مورد قایق رو من حساب کن .

جرزن : چی !!!؟

مودووآ : تا یه زن نباشی فهمش ممکن نیست برات .

جرزن : تو داری هدیه ...

مودووآ : آره .

جرزن : هیچکس از هدیه بدش نمی آد .

مودووآ : بگو آزادم کنن . روز قبل از عروسی از شهر خارج می شم .                                                                               10

جرزن : شکی تو عاقل بودنت نداشتم .

مودووآ : اسب زرین خیلی وقته بهم سواری نداده .

جرزن : قول می دم اینجا باهاش خوب تا کنیم .

مودووآ : اما من باید ببرمش .

جرزن : کوران اجازه نمی ده .

مودووآ : به اون چه ربطی داره ؟                                              

جرزن : اسب زرین حالا مال این شهره .

مودووآ : یه مادیان ؟

جرزن : خودت هم خنده ت گرفته .

مودووآ : چرا ؟

جرزن : تو زرنگ تر از این حرفایی .

مودووآ : پس فهمیدین خودشه .

جرزن : کوران مطمئن بود خودشه .

مودووآ : چرا دروغ گفت ؟

جرزن : بخاطر شهر و مردم لازمش داشتیم .

مودووآ : فقط یه چیزی رو نگفته بودم . دوست نداشتم تو تصمیمهایی که با کوران قرار بود بگیرین دخالتش بدین .

جرزن : و اون چی بود ؟

مودووآ : درسته اسب زرین دشمنان شهری که توش زندگی می کنه رو تشخیص می ده اما وقتی کنار من نباشه اسب زرین نیست .

جرزن : یعنی چی ؟

مودووآ : وقتی من زندان پدرم بودم برای تشخیص دشمن بودن شماها اونا نتونستن ازش استفاده کنن . فکر نکردین چرا ؟

جرزن : یعنی تو نباشی ...

مودووآ : اون با من کامله .

جرزن : حیله تازه است ؟

مودووآ : واقعیت محض .

جرزن : کوران بشنوه تصمیمش عوض می شه .

مودووآ : اما من نه ....................................................................

جرزن : کوران باید از اسب استفاده کنه ...

مودووآ : چه من بمونم چه نمونم شدنی نیست .

جرزن : بمونی همه مون تو دردسر می افتیم ، بچه ها ، تو ، من .

مودووآ : من تصمیم دارم برم .

جرزن : راه چاره ؟

مودووآ : اسب زرین رو بدزد بده بهم تا برم و برنگردم .

جرزن : به کوران چی بگم ؟

مودووآ : من جادوگرم . مگه نه ؟

جرزن : بفهمه فراریت دادم ...

مودووآ : کشتن شوهر دخترش بدنامی بدیه براش .

جرزن : کی ؟

مودووآ : هر چه زودتر بهتر .

جرزن : باشه .

مودووآ : چرا قبول کردی ؟

جرزن : بخاطر شناخت ذاتت .

مودووآ : اینقدر ازم بیزاری .

جرزن : بمونی همه جا رو به آتش می کشی .                                     11

مودووآ : درسته .

جرزن : تو چرا قبول کردی بری ؟

مودووآ : کوران دوست داشت اسب زرین مال دخترش و بچه های دخترش بشه ، اون با حذف من تصمیم اشتباهی گرفت .

جرزن : شاید .

مودووآ : تا دامادش نشدی جانت در خطره . برو کار رو تموم کن .

جرزن : تو فکر خودت باش .                                                    

مودووآ : کی کنارمه ؟

جرزن : برای اتفاقات زندگیت همیشه آماده باش .

                             جرزن خارج می شود .

مودووآ : ( با خودش ) قایق سواری خوش بگذره جرزن .

 

                                                                4 . صحنه : قایق .

                             جرزن کنار جسد دختر کوران داخل قایق نشسته است .

                             مودووآ سوار بر اسب زرین به همراه جسد کودکانش .

جرزن : لعنت به تو .

مودووآ : چه حسی با دیدن جسد بچه هات بهت دست داد ؟

جرزن : فقط کوران برنده شد .

مودووآ : دختر کوران هم مرده .

جرزن : با این همه اون حاکم خواهد موند و باز هم تصمیم خواهد گرفت .

مودووآ : شاید .

جرزن : حتم دارم .

مودووآ : شهر رو ببین .

جرزن : آتش گرفته !!! وای وای وای .

مودووآ : من دختر خورشیدم . این رو باید کوران می فهمید ، تو هم .

جرزن : تو برای این اومده بودی ؟

مودووآ : فقط خدایان هستند که از همه چیز مطمئنن .

جرزن : اونا بچه های تو هم بودن .

مودووآ : خاطره های روی خاک گاهی عذاب دهنده ن . وقتی تو خورشید چشم باز کردن زندگی بهشون لبخند شادی تحویل می ده .

                                                                                                                                                                              

                                                                                   پایان .

                                                                                93.08.25

                                                                           

                                                   آس اولدوز . آس اربایجان . ایری آنا .

 

 

 

                                                                 

             12

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد